Sinds afgelopen zomer is familiebedrijf Vanreusel Snacks in handen van de neven Paul-Emmanuel en Roel Vanreusel, samen met het investeringsfonds Ergon Capital Partners. Aan de familiale overdracht binnen de derde generatie ging een intensief traject vooraf. Er werd flink gesnoeid in de familieboom en een toekomststrategie uitgetekend om nieuwe groei mogelijk te maken.
Vanreusel Snacks bestaat dit jaar 65 jaar, maar de familie Vanreusel was met een melkfabriek zelfs al voor WOII actief in de voedingsindustrie. In 1953 startte Paul Vanreusel met de productie van verse charcuterie. In 1970 wordt de omslag gemaakt naar diepvriesvoeding en de typische frituursnacks die vanuit Nederland komen overwaaien. Vanaf 1976 zetten de vier zonen van Paul Vanreusel het bedrijf verder, dat kort daarna van Leuven naar Hamont verhuist. Vanaf dan ligt de focus volledig op diepvriesvoeding die op succesvolle wijze in de markt wordt gezet in heel Vlaanderen en een deel van Wallonië en Nederland. Na de eeuwwisseling treedt de derde generatie van de familie op de voorgrond.