‘Out u als een trots familiebedrijf’
Met deze oproep lanceerde VKW Limburg een oproep naar familiebedrijven. We vroegen ze om hun logo te plaatsen op de daarvoor voorziene pagina’s in ons magazine ‘Familielaan 16’. De oproep leverde spontaan meer dan 60 positieve reacties op. Een onverhoopt succes maar tegelijkertijd ook een bewijs dat familiebedrijven zich meer en meer bewust zijn van hun sterktes. En maar goed ook. ‘Proud to be a family firm’. Je ziet het credo meer en meer.
Wetenschappelijk is immers bewezen dat familiebedrijven, die zich bewust profileren met sterke waarden en een lange termijn visie, beter presteren dan niet-familiebedrijven in dezelfde sector. Wanneer medewerkers zich kunnen identificeren met het familiebedrijf en de waarden van de familie, gaan ze zich beter inzetten en beter presteren.
Wetenschappelijk is immers bewezen dat familiebedrijven, die zich bewust profileren met sterke waarden en een lange termijn visie, beter presteren dan niet-familiebedrijven in dezelfde sector. Wanneer medewerkers zich kunnen identificeren met het familiebedrijf en de waarden van de familie, gaan ze zich beter inzetten en beter presteren.